تالار عروسی

ایده‌ های عروس در زمستان

تاریخ انتشار : ۴ خرداد ۱۴۰۲

اشتراک گذاری

اگر می‌خواهید در روز عروسی خود مانند یک ملکۀ برفی بدرخشید، فصل زمستان را برای برگزاری جشن به شما پیشنهاد می‌کنیم. در این فصل به دلیل این‌که خورشید زودتر از فصول دیگر غروب میکند، می‌توانید زمان بیشتری را از عصر تا شب با دوستان و آشنایان خود به جشن و پایکوبی بپردازید. همچنین در فصل زمستان به علت سرد بودن هوا، بسیاری از مردم به فکر جشن عروسی نمی‌افتند. نتیجۀ این تفکر این است که اکثر تالارهای برگزاری جشن، تخفیف‌های ویژه‌ای را به عروس و دامادان ارائه می‌دهند. بنابراین شما با پرداخت هزینۀ کم‌تر، می‌توانید جشن به‌یادماندنی خود را برپا کنید.

حتما تا کنون با این مسئله مواجه شده‌اید که اگر قرار است در فضای آزاد عکس‌های عروسی خود را بیندازید، با نور خورشید و گرما چه کار کنید؟ در زمستان با این مشکل مواجه نخواهید بود و یا حتی می‌توانید با به راه انداختن یک آتش‌بازی بی‌نظیر، چشم مهمانان خود را خیره کنید و لحظاتی را به این سرگرمی جذاب بگذرانید.

در زمستان مناسبات خاصی وجود دارد. با گرفتن عروسی در تاریخ‌های شب یلدا، روز عشق ایران باستان، ولنتاین، کریسمس و … می‌توانید تاریخ جشن عروسی خود را در ذهن‌ها ماندگار کنید.

با این وجود، در فصل زمستان چگونه می‌توان یک جشن عروسی تکرارنشدنی برپا کرد؟ در ادامۀ مقاله با ایده‌های ما همراه باشید.

ایده عکاسی عروسی در زمستان

اگر در روز عروسی‌تان خوش‌شانس باشید و برف ببارد، می‌توانید عکس‌های زیبایی در فضای باز بیندازید به طوری که بارش برف و دانه‌های برف در عکس مخص باشد.

اگر برف از قبل روی زمین نشسته باشد هم می‌توانید عکس‌های یادگاری جذابی بگیرید. می‌توانید عکس‌های خود را در کنار سورتمۀ برفی  بیندازید؛ یا اگر عروس و داماد هر دو اسکی بلد باشند، می‌توانند به زیبایی هر چه تمام‌تر، در یک پیست اسکی عکس‌های زمستانی بگیرند.

عکس در سورتمه

برای انتخاب دسته گل عروس در عکس، بهتر است از رنگ‌هایی استفاده کنید که در تضاد با رنگ سفیدِ برف و لباس عروس باشند.

اگر می‌خواهید عکس‌های برفی بیشتری داشته باشید، در نظر بگیرید که مراسم عقد خود را می‌توانید در فضای باز برگزار کنید.

عکس با پتو

زمستان زمان خوبی برای گرفتن عکس‌هایی با صمیمیت بیشتر است. برای نشان دادن این صمیمیت می‌توانید از پتوهایی رنگارنگ و متضاد با رنگ برف استفاده کنید.

عروسی در زمستان و عکس‌برداری فکر خوبی است اگر به موقعیت‌های مکانی با زیبایی نفس‌گیر مانند آبشار، جنگل، کوه و به طور کلی طبیعت دسترسی داشته باشید و برای گرفتن عکس عروسی از آن‌جا استفاده کنید. عکس‌هایی که با رنگ و بوی طبیعت آمیخته شده باشند، خاطراتی ابدی را برای شما می‌سازند.

همچنین بخوانید: ایده کلاه عقد محضر 2023

عکس با منظره کوه

 

ایده لباس عروس در زمستان

اگر قرار است در مراسم عروسیِ زمستانی خود عکس‌هایی را در فضای باز بیندازید، به شما پیشنهاد می‌کنیم لباس پر زرق و برقی را انتخاب کنید که با سادگی برف در تضاد باشد. شاید فکر کنید که به علت سرمای هوا بهتر است لباس‌تان آستین‌دار باشد و از لباس دکلته صرف‌نظر کنید. اما ما به شما اطمینان می‌دهیم که پوشیدگی لباس عروس نمی‌تواند از سرما جلوگیری کند. بهتر است مدلی که مدنظرتان است را انتخاب کنید و وظیۀ گرمارسانی را به شنل یا ژاکت مناسب با لباس عروس خود بسپارید.

در صورتی که می‌خواهید تجملاتی را بر لباس عروس خود اضافه کنید، می‌توانید از یک کلاه زیبا، ژاکت چرم، بافت یا خز که نشان‌دهندۀ زمستانی بودن لباس عروس باشند و دستکش‌هایی متناسب با ژاکت خود استفاده کنید.

بهتر است برای عروسی در زمستان از رنگ‌های مشکی و سرمه‌ای در لباس داماد استفاده بشود. در صورت تمایل می‌توانید از اورکت بلند و لباس‌های زمستانی مجلل استفاده کنید تا روح زمستان را در جشن خود به ارمغان بیاورید.

لباس عروس خزدار

 تم و تزئین مناسب در زمستان

در فصل زمستان می‌توانید از رنگ‌های آبی و سفید و طلایی استفاده کنید. با اسپری رن شاخه‌های خشکیده را به رنگ‌های طلایی و سفید در بیاورید، تزئینات کریستال و درخشان را به آن‌ها بیاویزید و در کنار شومینه، عکس‌های زیبا بیندازید. در فصل زمستان همچنین می‌توانید در سالن خود از قندیل‌های تزئینی و میوه‌های کاج استفاده کنید.

لباس داماد

نوشیدنی گرم

شاید برای عروسی در زمستان نگران سرما و ناراحت بودن مهمانان خود باشید. برای رفع این نگرانی می‌توانید نوشیدنی‌های داغ مانند شیرقهوۀ داغ، شکلات داغ مکزیکی، نوشیدنی داغ کاراملی، نسکافه و قهوۀ داغ استفاده کنید.

اگر قرار است تم جشن عروسی شما در زمستان از رنگ‌هایی مانند سفید و کرم تشکیل شده باشد، بهتر است از رنگ‌های گرم و تیره برای ظروف نوشیدنی خود استفاده کنید که هم تضاد زیبایی به دیگر ظروف ببخشد و هم با نوع نوشیدنی همخوانی داشته باشد.

آرایش عروس

برای میکاپ زمستانی متناسب با لباس و صورت خود می‌توانید با آرایشگرتان مشورت کنید؛ ولی بهتر است آرایش شما پررنگ باشد. فراموش نکنید که زیبایی یک آرایش زمستانی به هارمونی بین رنگ‌های گرم و سرد است. به عنوان مثال بهتر است در رنگ سایۀ چشم خود از رنگ‌های سرد و براق مانند آبی و نقره‌ای استفاده کنید ولی رنگ رژ لب شما باید دقیقا برخلاف رنگ سایۀ چشم‌تان باشد: گرم و غلیظ و آتشین. رنگ‌های قرمز تیره، قرمز آتشین، آلبالویی پررنگ، زرشکی، شاه‌توتی و یا حتی سیاه‌، مناسب یک آرایش زمستانی خیره‌کننده هستند.

آرایش عروس

نورپردازی سالن

در نورپردازی خود می‌توانید از رنگ‌های سرد و زمستانی مانند آبی استفاده کنید تا با برقراری تضاد با هوای سالن –که گرم است- نمای زیباتری را برای شما رقم بزند.

تزئین کارت عروسی زمستانی

کارت عروسی اولین نشانه از جشن شماست که به دست اطرافیان‌تان می‌رسد و آن‌ها را به تحسین وا می‌دارد. در کارت عروسی بهتر است از رنگ‌ها و سمبل‌هایی زمستانی مانند برق و باران و کاج و… استفاده کنید.

همچنین بخوانید: مدل های جدید و متن کارت عروسی

به عنوان مثال رنگ‌های سفید و خاکستری مناسب فصل سرد سال هستند ولی اگر به رنگ‌های تیره و گرم علاقمندید، می‌توانید از کارتی با ترکیب رنگ سرمه‌ای و شرابی استفاده کنید که چشم هر بیننده‌ای را به خود خیره می‌کند. در کارت خود می‌توانید از عکس‌های زمستانی مثل رد پای عروس و داماد روی برف، آسمانِ برفی، عکس‌های دونفره عاشقانه در برف و… استفاده کنید. درگیر کردن کمی تجملات در کارت عروسی بد نیست؛ می‌توانید از نوشته‌های طلایی روشن و نقره‌ایِ براق در کارت خود استفاده کنید.

از عود و شمع‌های معطر غافل نشوید!

برای عروسی در زمستان می‌توانید برای القای حس گرما بر مهمانان خود، از عود و شمع معطر استفاده کنید. با به کار گرفتن این ایده نه تنها مجلس عروسی خود را با دیگران متمایز کرده‌اید، بلکه حس و حالی نزدیک به عشق و سرزندگی را نیز به مراسم خود تزریق می‌کنید.

شمع معطر

استفاده از پتو برای مهمانان

اگر قرار است مراسم خود را در فضای باز بگیرید باید تمام تمهیدات لازم را برای مهمانان خود در نظر داشته باشید. یقینا افراد جوان‌تر با وجود جنب‌وجوش، مشکلی در طی مراسم نخواهند داشت. اما یقینا شما مهمان‌های میانسال و پیر هم خواهید داشت. برای راحتی این افراد می‌توانید پتوهای مسافرتی را به صورت لول‌شده در یک سبد زیبا بگذارید که در صورت احساس سرما، استفاده کند.

پتو در عروسی

کیک عروسی

کیک عروسی شما می‌تواند الهامی از طبیعت زیبای زمستان باشد.

کیک عروسی

سخن آخر

حتما نباید مراسم شما تمام ویژگی‌های بالا را داشته باشد. با استفاده از تنها چند موارد جزئی هم می‌توانید مراسم عروسی زمستانی زیبایی را تدارک ببینید.

نظرات

0

امتیاز دهید