تالار عروسی

اجاره لباس عروس (راهنمایی صفر تا صد)

تاریخ انتشار : ۲۸ تیر ۱۴۰۳

اشتراک گذاری

امروزه بسیاری از افراد به دلایل اقتصادی ترجیح می‌دهند لباس عروس را کرایه کنند. این روش، راه حل بسیار مناسبی برای افرادی می‌باشد که نمی‌خواهند بودجه زیادی را برای لباس خود صرف کنند. البته که گاهی ممکن است هزینه اجاره از هزینه خرید لباس، بیشتر باشد. این موضوع بستگی به نوع و کیفیت لباس نیز دارد.
اما به طور کلی باید گفت بسیاری از عروس‌ها این روش را می‌پسندند. اگر شما نیز جزو این دسته از افراد هستید لازم است نکاتی را در ارتباط با این موضوع بدانید. برای اطلاعات بیشتر در ادامه با ما همراه باشید.

مزایای کرایه لباس عروس چیست؟

شاید بد نباشد در ابتدا بدانید که با کرایه لباس عروس چه مزایایی به دست خواهید آورد؟ اگر حتی بعد مالی قضیه را کنار بگذاریم موارد دیگری هستند که عروس‌ها را ترغیب به این کار می‌کند. یکی از این موارد، زمان است. درست متوجه شدید. اگر شما بخواهید لباس را به یک مزون بسپارید تا آن رابدوزد باید زمان زیادی را صرف این کار کنید.
لازم است به مزون‌های مختلف رفته و نمونه کار آنها را ببینید تا بتوانید تصمیم بگیرید کدام گزینه را انتخاب کنید. به علاوه، زمان زیادی ممکن است طول بکشد تا لباس را تحویل بگیرید. تا آن زمان هم احتمالاً استرسی را لازم است تحمل کنید که آیا لباس واقعاً آنطور که انتظار دارید آماده می‌شود؟
بنابراین اگر چه سپردن لباس عروس به خیاطی ماهر، احتمال این را دارد که شما نزدیک‌ترین لباس به سلیقه خود را در تالار عروسی بپوشید. ولیکن ریسک آن را نیز باید در نظر داشته باشید. فلذا اجاره لباس عروس می‌تواند استرس شما را کمتر کند و در عین حال وقت کمتری را از شما بگیرد. در نتیجه شما زمان کافی برای انجام امور دیگر عروسی را خواهید داشت.

همچنین: مدل های لباس عروس

در اجاره لباس عروس به چه نکاتی باید دقت کنیم؟

نکاتی در مورد کرایه لباس عروس وجود دارد که لازم است به آنها توجه کنید. اولین مورد این است که هنگامی که به یک مزون می‌روید از همان ابتدا مبلغی را که در نظر دارید به فروشنده بگویید. در این صورت او می‌تواند شما را بهتر راهنمایی کند و لباس‌هایی را به شما نشان دهد که متناسب با بودجه شما باشد.
مورد بعدی این است از آنجایی که لباسی را که می‌خواهید کرایه کنید قبلاً استفاده شده است؛ لازم است به همه جزئیات آن دقت کنید تا مشکلی نداشته باشد. البته شما حتی در خرید لباس هم باید همه جای آن را به صورت دقیق، بررسی کنید. بنابراین واضح است که در مورد لباس کرایه‌ای این توجه باید بیش از پیش باشد.
ممکن است لباسی که تهیه می‌کنید آنقدر نو باشد که انگار شما اولین شخصی هستید که می‌خواهید آن را بر تن کنید. اما ممکن است این گونه نباشد. اگر شما دقت کافی نداشته باشد حتی احتمال دارد موقع پس دادن آن با مشکل مواجه شوید. چرا که در این صورت صاحب لباس و فروشنده می‌تواند از شما ادعای خسارت کند.
فلذا حتی اگر با وجود مشکلی در لباس می‌خواهید آن را کرایه کنید بهتر است به صورت مکتوب آن را بنویسید و هر دو طرف امضا کنید تا موقع پس دادن، مشکلی برای شما به وجود نیاید.

اجاره لباس عروس

چه کسی هزینه خشک شویی را می پردازد؟

در هنگام اجاره لباس عروس، معمولاً هزینه خشک‌شویی نیز به هزینه کرایه افزوده می‌شود. قاعده کلی و یکسانی در این مورد وجود ندارد. ولیکن می‌توان بسیاری از افرادی که لباس را کرایه می‌دهند بدین ترتیب هزینه را محاسبه می‌کنند. در نتیجه لباس عروس را مزون‌دار یا همان شخص اجاره‌دهنده به خشک‌شویی می‌سپارد و بعد به شما تحویل می‌دهد.
بهتر است هنگام خرید، این موضوع را از مزون بپرسید تا بعداً با مشکل مواجه نشوید.

چه زمانی برای اجاره لباس اقدام کنیم؟

اگر بخواهیم خیلی ساده به شما توضیح دهیم باید بگوییم که کرایه لباس را به روزهای نزدیک مراسم، نیندازید. اگرچه به طور کلی کرایه لباس از روش‌های دیگر مانند دوختن لباس، زمان بسیار کمتری می‌برد. ولیکن نباید آسوده‌خاطر تا روزهای انتهایی عروسی نشست. شما ممکن است نتوانید در طی زمان کوتاهی لباس متناسب با سلیقه خود را پیدا کنید.
فلذا بهتر است اعتدال را رعایت کنید و کرایه لباس را تا حد امکان به تعویق نیندازید.

آیا هزینه کرایه لباس عروس شامل اکسسوری نیز می شود؟

باید گفت این موضوع تا حد زیادی به مزونی که از آن لباس را اجاره می‌کنید دارد. ولیکن معمولاً هزینه لباس عروس، جدا از اکسسوری‌های آن تعیین می‌شود. اکسسوری شامل مواردی از قبیل تاج، تور، شنل و… می‌شود. حتماً در همان شروع کار، از آنها بپرسید که آیا اکسسوری در هزینه اجاره لباس عروس، لحاظ شده است؟
اگر لحاظ نشده است قیمت هر کدام از اکسسوری‌ها را نیز بپرسید تا با آگاهی کامل، اقدام به کرایه لباس، نمایید.

لباس عروس

چه افرادی نباید لباس عروس را کرایه کنند؟

آیا کرایه لباس عروس برای همه افراد مناسب است؟ مسلماً جواب منفی است. اگرچه هزینه کرایه ممکن است به هیچ وجه قابل مقایسه با خرید آن نباشد؛ ولی باید روحیات خود را برای این کار در نظر بگیرید. اگر شما عللقه زیادی به نگه داشتن یادگاری از مهم‌ترین روز زندگی خود دارید چطور می‌توانید با این موضوع کنار بیایید؟
بنابراین بهتر است از قبل به این موضوع فکر کنید. اگر شما صرفاً دوست دارید یک لباس زیبا در شب عروسی بر تن کنید این گزینه برای شما بسیار خوب و اقتصادی است. اما در غیر این صورت بهتر است به فکر تهیه لباس عروسی باشید که بتوانید همیشه آن را نگه دارید. در این شرایط می‌توانید سراغ گزینه‌های ارزان‌قیمت‌تر بروید تا بتوانید آن را خریداری کنید.
از اینکه تا انتهای مقاله همراه ما بودید از شما سپاس‌گزارم. امیدوارم خواندن این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد.

نظرات

0

امتیاز دهید