تالار عروسی

پاکسازی پوست عروس خانم‌ ها در منزل و آرایشگاه

تاریخ انتشار : ۱۰ شهریور ۱۴۰۱

اشتراک گذاری

پاکسازی پوست عروس

یکی از برنامه های مهم عروس خانم ها قبل از مراسم عروسیشان پاکسازی پوست است. به طور کلی یکی از مواردی که این روز ها مورد توجه بانوان قرار گرفته است اهمیت سلامت پوست و پاکسازی پوست است. در این مقاله درباره پاکسازی پوست عروس خانم‌ ها در منزل و آرایشگاه به طور کامل نکات مهمی نگارش شده است. امیدواریم با مطالعه این نکات بتوانید یک انتخاب درست داشته باشید و با انجام راه کار های مفید، پوستی سالم شاداب را داشته باشید.

پاکسازی پوست عروس خانم‌

برای اینکه پوستی شاداب تر داشته باشید و بتوانید در منزل به عنوان یک عروس پاکسازی پوست انجام دهید، چند راهکار ساده به شما ارائه خواهیم کرد. در ادامه مقاله پاکسازی پوست عروس خانم‌ ها در منزل و آرایشگاه با ما همراه باشید. یکی از راه هایی که پوست را شاداب و تازه نگه می دارد کنترل کردن استرس و اضطراب است. مطالعات نشان داده است استرس و نگرانی می تواند به پوست آسیب بزند و چهره را به نوعی خسته و گرفته نشان می دهد. اگر می خواهید در مهم ترین روز های زندگیتان پوستی با طراوات داشته باشید، حتما سعی کنید بر استرس خود مسلط شوید. این مورد خود راهی برای پاکسازی پوست عروس است. از روش هایی که می توان بر استرس غلبه کرد، گوش دادن موسیقی ملایم است. سعی کنید در مواردی که در حال انجام کار های روزانه خود هستید از موسیقی های بی کلام و آرامش بخش استفاده کنید. اگر به دنبال این هستید که وقتی به عکس های عروسی خود در سالن عقد یا تالار عروسی نگاه می‌کنید و از داشتن پوستی شفاف و صاف لذت ببرید در ادامه با ما همراه باشید.

مراکز ماساژ برای پاکسازی پوست

یا اگر به مراکز ماساژ دسترسی دارید، حتما یک ماه قبل از عروسی یک ماساژ خوب بگیرید. برای خود هشت ساعت خواب را در نظر بگیرید. اگر خواب کافی داشته باشید به راحتی می توانید از تنش های روزانه عبور کنید. هشت ساعت خواب باکیفیت شبانه می‌تواند ترشح هورمون‌های ناشی از استرس را مهار کند تا شما از پوست شاداب‌تری برخوردار باشید. همیشه در هنگام استرس از خود این سوال را بپرسید که چه چیزها و یا چه اشخاصی حالتان را واقعاً خوب می‌کند؟ یکی از مواردی که خیلی در روحیه عروس خانم ها اثر گذار است، پاکسازی پوست عروس خانم‌ ها در منزل و آرایشگاه می باشد. یا وقت گذراندان با یک دوست و یا یکی از اعضای خانواده می تواند راهکار دیگری باشد.

پاکسازی پوست عروس در آرایشگاه

ورزش کردن یک پاکسازی طبیعی

خیلی از بانوان با حرف زدن از بسیاری از تنش های روحی رها می شوند. زیرا که همیشه می خواهند کسی کنارشان باشد تا به عنوان یک شنونده خوب به چالش ها و دغدغه هایشان گوش دهد. یکی دیگر از توصیه هایی که به عروس خانم ها می وشد این است که یک ماه قبل  از عروسی یک لیست تهیه کنند و تمام کار هایی که از انجام آن ها لذت می برند را داخل آن چک لیست بنویسند. و با یک برنامه ریزی خوب، به آن ها بپردازند. مثلا شاید خرید یک شیرینی از شیرینی فروشی ای که با آن خاطره های جذاب داشته اید، بتواند در ورحیه شما اثر مثبت بگذارد.

از دیگر مواردی که می تواند در پاکسازی پوست عروس خانم‌ ها در منزل و آرایشگاه موثر باشد، ورزش کردن است. شاید در حین مطالعه این نوشته این سوال به ذهن شما برسد که چطور با وقت کمی که دارم به ورزش بپردازم؟ شما به عنوان یک عروس خانم باید تمام تلاش خود را برای حفظ روحیه خود بکنید، زیرا که قرار است در شب عروسی اول از همه به شما و آقا داماد خوش بگذرد و بعد به عنوان میزبان هوای مهمان های خود را داشته باشید تا آن ها نیز کنار شما شب خاطره انگیزی داشته باشند.

داشتن برنامه تغذیه برای قبل از عروسی

در نتیجه نیازی نیست که حتما به باشگاه ثبت نام کنید و زمانی را صرف رفت و آمد به باشگاه کنید. می توانید با حرکات ساده و با یک زمان استاندارد به ورزش بپردازید. ورزش کردن به داشتن پوستی سالم بسیار کمک می دهد. توصیه ما این است که حداقل شش ماه قبل از عروسی، ورزش را در اولویت برنامه‌ی خود بگذارید. یکی از تمرین هایی که به تناسب اندام شما کمک می کند، ورزش‌های هوازی است. ورزش های هوازی، میزان تعریق پوست و گردش خون را افزایش می دهد و بر درخشندگی و سلامتی پوست شما می افزاید. حتما قبل از شروع ورزش با یک مربی ورزش مشورت بگیرید که بتوانید اصولی ورزش کنید. ورزش کردن در جوانی و شادابی شما نیز اثر گذار است.

هم چنین می توانید در کنار یک تمرین منظم ورزشی، یک برنامه تغذیه نیز از متخصص تغذیه داشته باشید تا بتوانید برای عروسی به اندام ایده آل خود برسید. یکی از نکاتی که در پاکسازی پوست عروس خانم‌ ها در منزل و آرایشگاه گفته می شود این است که خود ورزش کردن به صورت نیز فرم می دهد. همان طور که می دانید با افزایش وزن حالت چهره نیز تغییر می کند و زاویه های فک را نیز تحت تاثیر خود قرار می دهد. در نتیجه شما بعد از رسیدن به اندام ایده آل یک چهره زاویه دار زیبا خواهید داشت.

پاکسازی پوست عروس خانم‌ ها در منزل

اگر به دنبال پوستی شاداب و شفاف هستید حتما به تغذیه ی خود رسیدگی کنید. اگر تغذیه غلط داشته باشید، امکان دارد پوست را دچار التهاب کند و باعث بروز لک ها و جوش هایی در سطح پوست شود.

تا می توانید خود را وادار کنید تا از خوردن غذاهای سرخ کردنی، پر ادویه، پر چرب، فست فودها و چیپس و پفک پرهیز کنید و جایگزین آن از سبزی و میوه استفاده کنید. یکی از کلیدی ترین اصول پاکسازی پوست عروس در منزل این است که روزانه به صورت روتین آب بنوشد. زیرا که نوشیدن آب رطوبت پوست را زیاد می کند  و باعث طراوت و شادابی پوست می شود. همچنین شما می توانید با ساخت چند ماسک خانگی از ماسک میوه تا ماسک ادویه و لبنیات، از پوست خود محافظت کنید. اگر شما دارای دستگاه بخور هستید حتما از چنیدن ماه قبل بخور بگیرید. زیرا که تا حد زیادی به پاکسازی پوست شما کمک کند.

نکات مهم دیگر پاکسازی پوست عروس خانم‌ ها

در ادامه نکات مهم دیگر پاکسازی پوست عروس خانم‌ ها در منزل گفته شده است.ویتامین سی/ c  یکی از ویتامین هایی است که در شادابی پوست بسیار موثر است یک تحقیق معتبر نشان  داده است، بیشتر پوست های سالم دارای غلظت بالایی از ویتامین C هستند که نشان می‌دهد ویتامین C از طریق گردش خون در بدن تجمع می‌یابد. آسکوربیل فسفات منیزیم، یکی دیگر از مشتقات ویتامین C مورد استفاده در مراقبت از پوست، است که اثر آبرسانی روی پوست دارد. از دست دادن آب از طریق اپیدرمی (TEWL) را کاهش می‌دهد و به پوست شما اجازه می‌دهد رطوبت را بیشتر حفظ کند. همچنین این ویتامین روشن کننده است و باعث

محو شدن رنگدانه‌ها می شود و سطح پوست را صاف می‌کند تا تیرگی را کم کند.کاری که ویتامین سی بر پوست انجام می دهد این است که پوست را درخشان و جوان می کند. پس کاری که می شود برای پاکسازی پوست عروس خانم‌ ها در منزل کرد، خوردن یک لیوان آب پرتقال در زور است! خوردن آب پرتقال باعث می شود تا عروس پوستی با شفافیت و زیبایی داشته باشد. دانشمندان آمریکایی دریافتند که آب پرتقال و توت فرنگی به دلیل دارا بودن ویتامین ، سبب فعالیت زیاد بدن برای ساختن کلاژن می شود که در نهایت منجر به لطافت پوست می شود.

نکات پاکسازی پوست عروس

استفاده از ویتامین سی برای پاکسازی پوست عروس

عروس خانم ها باید شیر و گندم نیز به تغدیه خود اضافه کنند. زیرا که به دلیل دارا بودن ویتامین از خشکی پوست جلوگیری میشود. اگر می خواهید برای پاکسازی پوست عروس خانم‌ ها در منزل داشته باشید حتما از   گوجه فرنگی، اسفناج و گریپ فروت نیز استفاده کنید. زیرا که این خوراکی ها سرشار از آنتی اکسیدن ها و ویتامین ث و بتاکاروتن ، هستند و موجب کاهش چین خوردگی گونه و خشکی پوست میشوند.

پاکسازی پوست عروس خانم ها در منزل یا در آرایشگاه

از دیگر راه کار هایی که عروس خانم ها در منزل برای پاکسازی پوست خود می توانند استفاده کنند این است که روزانه به ماساژ دادن و نرمش های پوست بپردازند. همانطور که می دانید ماساژ دادن سبب سفت شدن و رفع افتادگی پوست گونه و لپ میشود. اگر به صورت روزانه یک سری تمرین را انجام دهید منجر به جمع شدن غبغب می شود و این در زیبایی صورت شما موثر است.  و در نهایت باعث بهبود خون رسانی به منافذ پوست میشود. کاری که باید عروس خانم ها به صورت روزانه انجام دهند این است که هر روز سه الی چهار دقیقه پوست گونه خود را به طرف بالا ماساز دهند. مطمئنن در طولانی مدت تاثیر آن را خواهند دید.

پکیج کامل بخور در ارایشگاه

پاکسازی پوست عروس خانم‌ ها در منزل و آرایشگاه این است که یک بخور کامل بگیرید البته آرایشگاه ها نیز برای بخور عروس خدمات ویژه ای در نظر دارند و از گیاهانی مثل مریم گلی، زنجبیل، بابونه و رزماری برای بخور استفاده می کنند. با انجام بخور، مجاری خونی باز میشوند و خون به راحتی در آن ها به گردش در می آید. وقتی که از گونه شما دانه های عرق جاری میشود، هر نقطه ی آن حاوی مواد زاید، چربی مانده و بوگرفته، گردو خاک، دوده و ذرات غبار میباشد که به سادگی نمی توانستید از دست آنان خلاص بشوید با انجام یک پکیج کامل بخور در ارایشگاه از دست تمام آن ها خلاص می شوید.

پاکسازی پوست عروس خانم ها در منزل

تا به اینجای مقاله در رابطه با پاکسازی عروس خانم ها در منزل صحبت شد. حالا باید به یکی از اصلی ترین عنوان های متن برسیم و آن هم فواید پاکسازی پوست صورت است. در مرحله اول، این پاکسازی باعث از بین بردن  آلودگی‌ها می شود و همچنین نابود کننده سلول‌های مرده پوست است و منجر به  تمیز کردن منافذ پوست می شود. پاکسازی باعث  از بین بردن آثار خستگی و پیری و جوان‌سازی و شادابی پوست می شود. از فایده های دیگر پاکسازی پوست، افزایش گردش خون در زیر پوست است. و راهکاری برای خلاص شدن از ایجاد چین و چروک پوست می باشد.

همچنین موجب سفت کردن پوست صورت و پیشگیری از افتادگی پوست صورت می شود. شادابی و روشن شدن پوست صورت از فواید پاکسازی پوست عروس در آرایشگاه است. از دیگر مزایای آن آبرسانی و تنظیم چربی پوست می باشد.

پاکسازی پوست صورت عروس

ماسک گوجه فرنگی برای صورت عروس

همانطور که می دانیدگوجه فرنگی سرشار از آنتی اکسیدان است. آنتی اکسیدان ها بعد از وارد شدن به بدن مستقیما به سمت سلول ها می روند و سلول‌‌‌‌های پیر و فرسوده را نابود می کنند و بدن را به ساختن سلول‌‌‌‌های جوان تر تشویق می کنند. توصیه ما این است که سه ماه قبل از عروسی استفاده از ماسک گوجه فرنگی را شروع کنید. ماسک گوجه فرنگی یک ماسک کاملا ارزان و قابل دسترس است. فقط کافی است یک عدد گوجه را له کنید و عصاره آن را روی پوست بمالید و بگذارید برای 30 دقیقه روی سطح پوست بماند. حتما این کار را دو بار در روز تکرار کنید تا تاثیر معجزه آسای آن را ببینید.

ماسک صورت سفیده تخم مرغ

سفیده تخم مرغ سرشار از پروتئین است و پروتئین‌‌‌‌های موجود در آن باعث شفافیت پوست می‌شوند. برای استفاده از این ماسک لازم نیست کار زیادی انجام دهید، فقط کافیست یک عدد سفیده تخم مرغ را خوب بهم زده و به آرامی روی پوست صورت و حتی گردن ماساژ دهید و بگذارید حداقل برای پانزده دقیقه بماند. این ماسک را دو بار در هفته استفاده کنید و حتما دو ماه قبل از مراسم عروسی اقدام به این کار نمایید تا نتیجه بهتری بگیرید.

خیار و تخم مرغ ماسک صورت برای عروس خانم ها

خیار سرشار از آب است و استفاده از آن به عنوان ماسک باعث می‌شود آبرسانی خوبی به پوست شده و پوست‌‌‌‌های خشک ترمیم شوند. استفاده از خیار در کنار تخم مرغ ماسک بهتری خواهد بود چون پروتئین موجود در تخم مرغ پوست را ترمیم کرده و خیار هم به آن آبرسانی می‌کند. مقداری خیار را رنده کنید و با یک عدد تخم مرغ مخلوط کرده و خوب بهم بزنید بعد آن را به آرامی روی پوست صورت و گردن و حتی روی دستها بمالید و بگذارید برای پانزده دقیقه بماند و بعد با آب ملایم بشورید. این ماسک برای از بین بردن چین و چروک نیز مفید است. اگر سه ماه قبل از مراسم عروسی از این ماسک استفاده کنید، تاثیر آن را در از بین بردن چین و چروک‌‌‌‌های زیر چشم و دور لب و حتی پیشانی می‌توانید ببینید.

لیمو ماسک صورت برای صورت عروس

لیمو یک لایه بردار طبیعی و بسیار قوی است و استفاده از آن در از بین بردن سلول‌‌‌‌های مرده  بسیار موثر است. برای اینکه لیمو تاثیر بیشتری داشته باشد، می‌توانید آن را با سفیده تخم مرغ، عسل، شیر و مقداری بلغور مخلوط کنید و بهم بزنید و بعد به عنوان ماسک از آن استفاده کنید. لیمو سرشار آنتی اکسیدان و ویتامین است و استفاده از آن به طور خاص باعث سفید و شفاف شدن پوست می‌شود البته تاثیر دیگر لیمو از بین بردن لک‌‌‌‌های روی پوست هم خواهد بود و واقعا در این مورد معجزه می‌کند. اگر لک پوستی دارید دو سه ماهی قبل از مراسم عروسی هر شب با عصاره لیمو صورتتان را ماساژ دهید.

نشاسه ماسک صورت برای قبل از عروسی

خانم هایی که جوش دارند، می توانند از  نشاسته برای از بین بردن جوش استفاده کنند.  نشاسه با چسبندگی زیادی که دارد، سلول‌‌‌‌های آسیب دیده پوست را بیرون می‌کشد و در ترمیم جوش ها بسیار موثر است. برای اینکه نشاسه تاثیر بهتری داشته باشد، می‌توانید آن را با ماست کم چرب هم مخلوط کنید. استفاده از شیر هم به جای ماست مانعی نخواهد داشت.

نظرات

0

امتیاز دهید