تالار عروسی

مدل لباس شب و لباس مجلسی شیک زنانه و دخترانه

تاریخ انتشار : ۶ مرداد ۱۴۰۱

اشتراک گذاری

مدل لباس مجلسی

لباس مجلسی یا شب لباس بلندی است که در مارسم‌ها و جشن‌ها می‌پوشند. در لباس‌های مجلسی، از پارچه‌های با کیفیتی استفاده می‌شود مانند پارچه ابریشمی، مخمل، ساتن، ارگانزا و دیگر پارچه‌های مرغوب. بهترین پارچه برای دوخت لباس مجلسی جنس ابریشمی است.
حتماً لباس‌های مجلسی مختلفی دیده‌اید که پر از زرق و برق است و به صورت بلند و کوتاه طراحی و دوخته می‌شود. لباس شب‌های ترک طرفدار زیادی بین بانوان ایرانی دارد زیرا که مدل و طراحی آن‌ها به فرهنگ ایرانی نزدیک است.
لباس مجلسی دامن کامل و اندام متناسب دارد در حالیکه لباس شب دارای تنوعی زیادی است. لباس شب‌ها می‌تواند بند دار، هالتر، یا آستین دار باشد.

مدل لباس شب و لباس مجلسی

لباس مجلسی به دو صورت کوتاه و بلند طراحی می‌شود. بعضی از خانم‌ها علاقه به لباس مجلسی کوتاه دارند زیرا که آزادی و راحتی بیشتری دارد. در فصل‌های گرم سال لباس مجلسی کوتاه گزینه مناسب‌تری است و بانوان با این نوع لباس شب کمتر احساس گرما می‌کنند. با توجه به آب و هوا می‌توانید لباس مجلسی خود را انتخاب کنید.
اگر شما اندام پری دارید، یا مچ پای شما پهن است بهتر است از لباس مجلسی بلند استفاده کنید. لباس‌های مات، گزینه بهتری برای خانم‌هایی است که اضافه وزن دارند.
اما بپردازیم به لباس مجلسی بلند که گزینه خوبی برای مراسم‌هایی است که آقایان نیز در آن حضور دارند و ممکن است بانوان در آن مراسم‌ها معذب شوند. بانوانی که قد بلندی دارند، برای اینکه زیباتر به نظر برسند می‌توانند از لباس مجلسی بلند استفاده کنند. اگر به سالن عقد دعوت شده اید باید لباس شب مناسب آن را بپوشید که سبک رسمی تری داشته باشد.

لباس مجلسی ساده یا طرحدار؟

شاید سؤال برای شما پیش بیاید که لباس مجلسی ساده استفاده کنیم یا طرحدار؟خانم‌ها تصور می‌کنند لباس شبی که می‌پوشند باید مدل دار و شلوغ باشد و از طریق این لباس توجه افراد حاضر در مراسم را جلب کنند. اما به خاطر داشته باشید همیشه شیک بودن در سادگی است و هیچ وقت ساده بودن از مد نمی‌افتد. این امر در لباس پوشیدن نیز صادق است و باید لباسی بپوشید که بعد از گذشت سال‌ها که به عکس‌ها نگاه می‌کنید از دیدن آن لذت ببرید. اگر در تالار تهران عکاسی کرده باشید آنچه در این مقاله بیان شد برایتان قابل لمس خواهد بود.
لباس‌های ساده مجلسی و شب با هر نوع لباس و رنگی ست می‌شود و با انواع اکسسوری‌های متنوع می‌توان به آن لباس جلوه بیشتری داد.آن‌هایی که استایل خاص و متفاوتی دارند معمولاً از لباس مجلسی ساده استفاده می‌کنند. از جهت هزینه نیز لباس مجلسی ساده دارای قیمت‌های مناسبی نسبت به لباس‌های کار شده دارد. هنگام انتخاب رنگ باید به این توجه کنید که آیا رنگ انتخابی با ویژگی‌های ظاهری شما هم‌خوانی دارد؟ مثلاً اگر مو‌هایتان قهوه‌ای بلند است و چشمتان هم قهوه‌ای است، بهتر است زرد نپوشید. اگر پوست‌تان رنگ‌پریده است، رنگ‌های خنثی صورتتان را بی‌روح نشان خواهد داد. مثلاً از زنگ‌های یاسی و فیلی استفاده نکنید. رنگ‌های براق و روشن برای افرادی که دوست دارند کمی لاغرتر به نظر برسند مناسب نیست. همه این موارد را در نظر بگیرید.

رنگ سفید و سیاه در لباس شب

رنگ‌های سیاه و سفید کلاسیک هستند. که با مشکی زیبا و شیک به نظر خواهید رسید و با سفید، رمانتیک‌تر البته بهتر است بانوان با اندامی لاغر از رنگ سفید استفاده کنند. رنگ سفید محدودیت دارد، اگر به جشن عروسی دعوت شده‌اید، لباس سفید مناسب نیست، زیرا این رنگ باید مختص عروس باشد و او را در جمع متمایز کند.
در ادامه چند مدل عکس زیبا از مدل لباس شب و لباس مجلسی شیک زنانه و دخترانه خواهید دید:

لباس شب شیک

لباس شب

لباس مجلسی کوتاه

لباس مجلسی کوتاه

 

 

لباس مجلسی خاص

لباس مجلسی

نظرات

0

امتیاز دهید