تالار عروسی

برگزاری مراسم فرمالیته عروسی

تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۴۰۱

اشتراک گذاری

برگزاری مراسم فرمالیته عروسی

احتمال زیاد تا به حال در مورد مراسم فرمالیته عروسی شنیده‌اید و حتی ممکن است خود شما این مراسم را در گذشته گرفته باشید. شاید برای شما هم سؤال باشد چه ملزوماتی برای این مراسم نیاز است؟ چه کارهایی باید برای این روز به خصوص انجام دهید؟ به طور کلی این مراسم شامل چه چیزهایی می‌شود؟ امروز می‌خواهیم در مورد این این موضوع با شما صحبت کنیم.

مراسم فرمالیته به زبان ساده

در ابتدا یک تعریف کلی و خلاصه از مراسم فرمالیته عروسی به شما ارائه می‌دهیم. این مراسم بدان معنا است که شما قبل از برگزاری جشن اصلی به آرایشگاه می‌روید و سپس در جایی که مدنظر شما است (اعم از باغ، آتلیه و…) عکاسی یا فیلم‌برداری می‌کنید. انجام این کار به شما کمک می‌کند تا به دور از استرس کارهای مربوط به عکاسی را انجام دهید و زمان کافی برای این کار داشته باشید. درنهایت در روز اصلی مراسم عروسی دغدغه این مسائل را نخواهید داشت و با انرژی بیشتر و خستگی کمتر در جشن خود حاضر خواهید شد.

چه کارهایی برای فرمالیته بودن عروسی لازم است؟

از آنجایی که این روز، روز مهمی برای شما است بهتر است که همه چیز به خوبی برگزار شود. بنابراین لازم است بدانید که در مراسم فرمالیته عروسی چه کارهایی را باید انجام دهید. در ادامه به مواردی که نیاز است به آن‌ها توجه کنید اشاره می‌شود.

  •  انتخاب لباس مناسب و راحت برای مراسم
  •  انتخاب آرایشگاه و آرایش مناسب برای مراسم
  • لباس مناسب و مشابه برای ساقدوش‌ها

به این نکته دقت کنید که شما به عنوان عروس مجبور به پوشیدن لباس‌ پفی یا دانتل و… نیستید. این مراسم همانطور که از نام آن مشخص است فرمالیته است و برای آن است که روز عروسی که مراسم اصلی است با خیال آسوده‌تری حضور پیدا کنید. متعاقباً شخص داماد نیز همین شرایط را دارد. بنابراین در انتخاب آن سختگیر نباشید.
فقط تلاش شما بر این باشد که لباس مناسبی را انتخاب کنید.
ساقدوش‌ها نیز به همین نوبه می‌توانند با مشورت یکدیگر یک لباس ساده را انتخاب کنند که همگی شبیه هم باشد.

انتخاب لباس مناسب برای مراسم فرمالیته

مهم‌ترین مزایای این مراسم چیست؟

اگر تا این جای متن را خوانده باشید احتمالاً تا حدودی به مزایای این مراسم پی برده‌اید. عروسی هر فردی جزو مهم‌ترین روزهای زندگی او محسوب می‌شود. بنابراین هرکسی دوست دارد تا این مراسم به بهترین وجه ممکن برگزار شود. ما در این جا تک به تک مزیت‌های مراسم فرمالیته عروسی را به شما توضیح می‌دهیم. بعد از این تصمیم با شما است که بخواهید این مراسم را برگزار کنید.

مراسم فرمالیته استرس را تا حد زیادی کاهش می‌دهد

شاید در نگاه اول موضوع بسیار ساده‌انگارانه باشد و برای شما چندان اهمتی نداشته باشد. اما وقتی که به عمق این موضوع نگاه می‌کنید متوجه می‌شوید چه اندازه اساسی است. شاید بتوان گفت استرس بخش جدایی‌ناپذیری از عروسی هر فرد است. چرا که تمام افراد دوست دارند عروسی آن‌ها به بهترین وجه ممکن برگزار شود.
اما به دلیل تعدد زیاد و زمان‌بر بودن کارهایی که باید در روز عروسی انجام داد این استرس می‌تواند دو چندان شود. تصور کنید امروز مراسم عروسی اصلی است و شما قبل از آن مراسم فرمالیته عروسی نداشته‌اید. شما از صبح که بیدار می‌شوید باید برای رفتن به آرایشگاه آماده شوید. بعد از آن که آرایش شما تمام شد و با فرض اینکه شما از آرایش راضی هستید باید برای عکاسی و فیلم‌برداری آماده شوید.
اگر خوش‌شانس باشید و عکاسان خوش‌اخلاقی داشته باشید اما همچنان مشکل خستگی را تجربه خواهید کرد. چرا که دیگر زمانی برای استراحت ندارید و احتمالاً اندکی بعد از اتمام فیلم‌برداری باید به سمت تالار عروسی بروید و تا نیمه‌شب با لبخند گرم پذیرای مهمانان باشید.
اکنون حالتی را تصور کنید که قبل از مراسم اصلی، مراسم فرمالیته را برگزار کرده‌اید. عکس‌های زیبایی گرفته‌اید و فیلم‌های قشنگی از خود به یادگار دارید. اکنون تنها چیزی که لازم است به آن حواس خود را جمع کنید آرایش و مراسم عروسی است. شما می‌توانید وقت آرایش خود را دیرتر بگیرید و قبل از آن به اندازه کافی استراحت کنید. بعد از اتمام آرایش دیگر دغدغه عکاسی و فیلم‌برداری در جای دیگر را نخواهید داشت.
تنها کاری که لازم است انجام دهید این است که به موقع به مراسم عروسی برسید. از انجایی که دیگر عکاسی ندارید از زمان کافی برای رسیدن به تالار برخودار خواهید بود. این موضوع تا حد زیادی می‌تواند استرس شما را کم کند.

مراسم فرمالیته شما را برای مراسم اصلی آماده‌تر می‌کند

درواقع یکی از علت‌هایی که مراسم فرمالیته عروسی برگزار می‌شود داشتن آمادگی بیشتر برای مراسم عروسی اصلی است. شما درواقع در یک فضای شبیه‌سازی شده در حال تمرین کارهای مربوط به روز عروسی هستید. این کار دید شما را نیز به مراتب بازتر می‌کند و حتی کمک می‌کند تا بدانید چه ژست‌هایی برای روز عروسی بهتر می‌شوند. حتی این که چگونه برقصید و لبخند بزنید نیز برای روز عروسی شما تأثیر خود را خواهد گذاشت.
حتی با فرض این که شما عکس‌های خود را دوست نداشته باشید و احساس کنید آنطور که باید در نیامده است این فرصت را خواهید داشت که روزهای بعد یا حتی در روز عروسی دوباره برای بهتر شدن آن اقدام کنید. درواقع این کار به شما یک شانس دوباره برای اشکالات و ایراداتی که ممکن است پیش بیاید می‌دهد. حتی ممکن است روز عروسی اصلی چندان مطابق میل شما پیش نرود. در این صورت حداقل خیال شما راحت است که قبلاً یک مراسم مشابه داشته‌اید و خاطره خوبی از آن ساخته‌اید که برای همیشه برای‌تان یادگاری زیبایی خواهد بود.

تأثیر داشتن یک مراسم عروسی دیگر بر شادابی شما در مراسم اصلی

یکی از مهم‌ترین و جالب توجه‌ترین دلایل برگزاری مراسم فرمالیته کمکی است که به چهره و شادابی شما در روز مراسم اصلی می‌کند. از ان‌جایی که دیگر لازم نیست در روز اصلی بعد از خستگی و مشغله زیاد در عروسی حاضر شوید حالت روحی و جسمی بهتری را خواهید داشت. زیرا دیگر از صبح تا شب درگیر مراسم و کارهای عروسی نمی‌شوید.
بنابراین این موضوع را نیز درنظر داشته باشید اگر می‌خواهید در مراسم اصلی پرانرژی‌تر و شاداب‌تر حاضر شوید تا عکس‌های بهتر و مراسم بهتری را تجربه کنید مراسم فرمالیته را حتماً در لیست کارهای مهم عروسی بگذارید.

برگزاری مراسم به عنوان یک شانس دوباره

نکته مثبتی که در مورد برگزاری مراسم فرمالیته وجود دارد این است که حتماً لازم نیست آن را قبل از عروسی انجام دهید. شما می‌توانید روز یا روزهای بعد از عروسی اصلی این کار را انجام دهید. بنابراین از لحاظ زمانی شما محدودیتی برای آن نخواهید داشت و می‌توانید در یک فرصت مناسب مراسم دیگری داشته باشید. اکنون که با مزایای مراسم فرمالیته آشنا شدید بد نیست نگاهی به معایب آن بیندازیم.
اگرچه مزایای این کار بیشتر است اما لازم است به معایب آن نیز بپردازیم.

معایب برگزاری دو مراسم عروسی

اگر بخواهیم به یک مشکل یا درواقع تنها ایراد این مراسم اشاره کنیم هزینه‌بر بودن آن است. طبیعی است که برای برگزاری یک مراسم اضافه‌تر لازم است هزینه‌های بیشتری را بپردازید. اگرچه هزینه‌های آن قابل مقایسه با مراسم عروسی اصلی نیست اما به هر حال شما مجبور به پرداخت آن خواهید بود. درواقع می‌توان گفت اگر مشکلی با پرداخت پول بیشتر نداشته باشید ایراد خاصی به این مراسم وارد نیست.
تنها چیزی که لازم است اشتیاق و انرژی شما برای برگزاری یک مراسم ساده و بدون مهمان است که در کنار مراسم اصلی داشته باشید.

هزینه برگزاری مراسم فرمالیته

 

بهترین تم‌هایی که برای مراسم می‌توانید استفاده کنید

بعد از آن که تصمیم به برگزاری مراسم گرفتید شاید به این موضوع فکر کنید که چه تمی برای مراسم فرمالیته عروسی بهتر است؟ آیا اصلاً حتماً باید تم خاصی وجود داشته باشد؟ این یک انتخاب شخصی است و بستگی به سلیقه‌ی عروس و داماد دارد. ممکن است شما علاقه‌ای به ست کردن نداشته باشید یا یک تم مخصوص خود و به سلیقه خود را بپسندید.
برای مثال برخی افراد لباس‌های خود را به لحاظ رنگ با یکدیگر ست می‎کنند. عده‌ای دیگر ممکن است تم دیزنی یا اقوام مختلف ایران و یا ملل را انتخاب کنند. شما ممکن است اصالتاً اهل گیلان باشید یا به سنت این مردم علاقه‌مند باشید و تصمیم بگیرید لباس سنتی گیلکی را بپوشید و عکاسی و فیلم‌برداری کنید. درنتیجه در انتخاب تم آزاد هستید.

بهترین فصل برگزاری مراسم

یکی از دغدغه‌های شما می‌تواند انتخاب فصل مناسب برای مراسم فرمالیته باشد. اگرچه این انتخاب کاملاً به شخص شما بستگی دارد اما نکاتی وجود دارد که بهتر است آن‌ها را مدّ نظر داشته باشید. اگر فصلی که می‌خواهید برای مراسم انتخاب کنید تابستان است بهتر است زمانی را انتخاب کنید در اوج گرما نباشد تا گرمای زیاد باعت اذیت شدن شما نشود.
اگر فصل پاییز را انتخاب می‌کنید بهتر است حواس خود را جمع کنید تا هواشناسی را چک کنید و مقطعی از زمان را که احتمال بارندگی زیاد است را انتخاب نکنید. یک باران پودری حتی می‌تواند مراسم شما را زیباتر کند اما اگر میزان بارندگی زیاد باشد می‌تواند شرایط را برای شما کمی آزاردهنده کند و آرایش یا موهای شما را خراب کند.

بهترین مکان ها

این موضوع نیز مانند تم و فصل عکاسی سلیقه‌ای است ولی شاید بد نباشد یک سری نکات مربوط به آن را بدانید. اگر می‌خواهید در فضای جنگل عکاسی داشته باشید و مراسم را برگزار کنید انتخاب فصل و زمان مناسب برای این کار اهمیت زیادی دارد. شما باید زمانی را انتخاب کنید که سرما،بارندگی یا رطوبت زیاد وجود نداشته باشد.
بنابراین با رعایت همین موارد کوچک می‌توانید بهترین مراسم فرمالیته را داشته باشید.

بهترین مکان برای مراسم فرمالیته

جمع‌بندی

ما در این مقاله سعی کردیم مهم‌ترین نکات و مسائل مربوط به مراسم عروسی فرمالیته را بیان کنیم. مهم‌ترین سؤالات شما اعمّ از زمان برگزاری مراسم، فصل مناسب، تم لباس، مکان عکاسی، مهم‌ترین مزایا و معایب این مراسم به طور کامل توضیح داده شد. اکنون نوبت شما است که تصمیم بگیرید انتخاب کنید. یادتان باشد مهم‌ترین چیز، آرامش خاطر و رضایت شما است. بنابراین با تمرکز و به دور از هرگونه استرس روی این موضوع زمان بگذارید.
مشورت گرفتن از تیم کاری را از قلم نیندازید. افراد حرفه‌ای با تمام زوایای این کار آشنا هستند و تجربه کافی را در این زمینه دارا می‌باشند. بنابراین می‌توانید توصیه‌های لازم را از آن‌ها بپرسید و متناسب با سلیقه خود آنچه را که می‌خواهید انجام دهید. امیدوارم این مطلب برای شما مفید بوده باشد و بتوانید بهترین مراسم را برگزار کنید و بهترین خاطره را از این روز برای خود به یادگار بگذارید.

نظرات

0

امتیاز دهید