تالار عروسی

ایده های جذاب برای چیدمان صندلی تالار

تاریخ انتشار : ۶ مرداد ۱۴۰۱

اشتراک گذاری

ایده های جذاب برای چیدمان صندلی تالار عروسی از نکاتی است که باعث خاص شدن جشن شما می شود. اگر قصد دارید مراسم به یاد ماندنی ای داشته باشید، به چیدمان صندلی های تالار و یا باغ تالار توجه بیشتری از خود نشان دهید. تنها تغییر و نوآوری کوچکی در چیدمان میز و صندلی های تالار عروسی، جلوه ای خاص را برای جشن عروسی شما به ارمغان می آورد.

چیدمان خاص صندلی و فضای جالب ناشی از آن مهمانان شما را متعجب خواهد کرد و مراسم عروسی تا مدت ها به عنوان یک خاطره در ذهن آن ها خواهد ماند. حتی بد نیست کمی جسور باشید و از ایده هایی مثل استفاده از انواع متفاوت صندلی، نیمکت و تخت های سنتی برای سالن عقد و تالار استفاده کنید.

در چیدمان صندلی ها و تزئین آن ها با گل آرایی و شکع آرایی مراقب راحتی مهمانان خود باشید. در غیر این صورت مهمانان ممکن است مجبور شوند خودشان بلند شده و برای ایجاد راحتی جای صندلی ها را تغییر دهند که بتوانند عروس و داماد را تماشا کنند! علاوه بر این، هر کدام از مهمانان باید به آسانی به صندلی خود دسترسی داشته باشد.

به طور کلی می توانید برای نحوه چیدمان صندلی ها خلاقانه تصمیم بگیرید. در ادامه ی این مقاله برخی از ایده های جذاب برای چیدمان صندلی تالار را بررسی می کنیم.

مدل های چیدمان صندلی در سالن عقد و تالار عروسی

سعی کنید در مراسم عروسی خود از یکنواختی خارج شوید. تماشای مدل ها و طرح های متنوع از چیدمان تالار می تواند ایده های زیبایی را به ذهن شما بیاورد.  در این صورت می توانید بهترین مدل ها را با توجه به بودجه و امکانات و دیزاین کلی سالن در نظر بگیرید.

چیدمان صندلی ها دور تالار عروسی

صندلی ها را به شکل یک دایره دور تا دور سالن بچینید. این مورد برای زمانی است که میخواهید در مرکز توجه باشید. حسن این روش آن است که به تمامی مهمانان به یک اندازه توجه شده است. دید کافی برای همه فراهم است. این نوع چیدمان صندلی، فضای مراسم عقد یا عروسی شما را گرم و صمیمانه می کند. حسن دیگر آن است که در عکس های عروسی شما همه ی  مهمان ها حضور خواهند داشت.

چیدمان صندلی های سالن به صورت دایره ای

اگر مراسم عقد یا عروسی شما کوچک است و تعداد مهمانان کمی دعوت کرده اید و می خواهید فضای جشن عقد یا عروسی گرم و صمیمانه باشد، چیدمان دایره ای صندلی ها ایده ی مناسبی به نظر می رسد. صندلی ها را به نحوی بچینید که مهمانان دور شما بنشیننند. میتوانید از گل های تازه برای تزیین جایگاه عروس و داماد استفاده کنید. این گل ها جلوه ی شاداب تری به مراسم شما هدیه می کنند. در این نوع چینش باید به فکر راهروهایی برای رفت و آمد مهمانانتان باشید. این راهرو ها نباید زیاد تنگ یا باز باشند. تعداد صندلی ها و دایره ها نیز به تعداد مهمانان شما بستگی دارد.

چیدمان صندلی ها به شکل مربع

برای عروسی و عقد های پرجمعیت و شلوغ، بهترین ایده چیدن مربعی صندلی ها در تالار و یا باغ تالار به نظر می رسد. البته بهتر است این مربع های مختلف میز عروس و داماد را احاطه کنند. مواظب باشید تعداد صندلی هایی که ناگزیر هستید پشت به جایگاه عروس و داماد بگذارید زیاد نباشد.

همچنین ببینید: باغ تالار غرب تهران

چیدمان صندلی ها به شکل نیم دایره

صندلی های مراسم عقد و عروسی خود را به شکل نیم دایره بچینید. این نوع چیدمان صندلی در تالار عروسی، مراسم شما را به یک جشن خاص تبدیل می کند. مهمان ها نیز در این شکل از چینش احساس صمیمیت بیشتری با عروس و داماد خواهند داشت. سایر مهمانان نیز دید خوبی به افراد ردیف خود و ردیف های جلویی خواهند داشت.

چیدمان صندلی ها به صورت یک مارپیچ

چیدمان مارپیچی صندلی ها برای عروسی هایی که در فضای آزاد یا باغ تالار برگزار می شوند یک چیدمان زیبا و خاص خواهد بود. با چیدمان مارپیچ صندلی ها راهرویی برای عروس و داماد پدید می آید که برای رسیدن به میز و صندلی خود در مرکز باغ تالار، باید از آن عبور کنند . به این شکل عروس و داماد تمامی مهمانان را خواهند دید و سلام و خوش آمد خواهند گفت.

استفاده از نیمکت در تالار

برای دیزاین مراسم عروسی به خصوص زمانی که در باغ تالار یا فضای باز برگزار می شود استفاده از نیم کت یک ایده استثنایی است. تصور کنید روی چمن های زیبای باغ، نیمکت های چوبی و فانتزی را قرار دهید! بدون شک این کار فضایی جالب ایجاد خواهد کرد. البته در استفاده از نیمکت دقت کنید که راحتی مهمان را در نظر بگیرید. می توانید نیمکت ها را کمی شخصی سازی کنید.

چیدمان نامرتب صندلی ها

ممکن است این نحوه چیدمان صندلی برای دکوراسیون مراسم عروسی، با سلیقه ی بسیاری از عروس و دامادها متناسب نباشد، اما می تواند انتخابی بسیار منحصر به فرد و خاص باشد. صندلی هایی با اندازه های بزرگ و کوچک و هم چنین با رنگ های مختلف، انتخابی جسورانه و به روز برای دکوراسیون تالارعروسی محسوب می شود.

در اینجا بخوانید: تالارهای غرب تهران

درست کردن راهروی پیچ و خم دار

از صندلی ها برای ایجاد راهرویی پیچ و خم دار کمک بگیرید. از این راهرو می توانید برای ورود باشکوه عروس و داماد استفاده کنید. این نوع چیدمان یک چیدمان ایده آل برای مهمانی های کوچک و با جمعیت کم و صمیمی می باشد. می توانید این راهرو ر با گل های تازه و یا تور و پولک تزیین کنید. این کار جلوه ای بی نقص به جشن شما می بخشد.

ردیف های نامتقارن

اگر عروسی شما لب ساحل یا باغ یا فضاهای طبیعی برگزار می شود ردیف های نامتقارن به زیبایی بیشتر آن کمک خواهد کرد. فراموش نکنید در چیدمان صندلی ها در این روش راهرویی برای ورود و خروج مهمانان و هم چنین عروس و داماد در نظر بگیرید. فراموش نکنید این چیدمان نباید شلخته به نظر بیاید.

چیدمان کلاسیک در تالار

این نوع چیدمان بسیار پر طرفدار بوده و مورد علاقه ی عروس دامادها و باعث راحتی مهمانان خواهد شد. صندلی ها را در دسته های 2 تا 6 نفره قرار دهید تا بتوانید مهمانان آشنا را کنار یک دیگر بنشانید. در این شیوه از چیدمان می توانید روی میزها نیز مانور زیادی دهید.

خلاقیت در استفاده از نشیمن

نیازی نیست فقط از صندلی استفاده کنید. نیمکت، صندلی، تخت های سنتی و پاف و یا حتی ترکیبی از این ها را برای دیزاین سالن عروسی خود انتخاب کنید. این نوع دکوراسیون تالار شاید در نگاه اول کمی ناآشنا به چشم بیاید، اما فضایی مدرن و در عین حال راحت و سنتی به مراسم عقد و عروسی می بخشد.

استفاده از کنده های درخت

اگر جزو عروس و دامادهایی هستید که به طبیعت علاقه دارند، از صندلی های ساخته شده از تنه ی درخت استفاده کنید. این صندلی ها در کنار آتش در شب مراسم بسیار زیبا خواهند بود. این نوع چیدمان مخصوص باغ تالار است. این نوع چیدمان مراسم عروسی شما را برای همیشه به یادماندنی خواهد کرد.

همچنین بخوانید: باغ تالار مشهد

قرار دادن بالش و زیر انداز به جای صندلی

اگر میخواهید مراسم عروسی گرم و صمیمی با تعداد مهمان های کم داشته باشید این روش را امتحان کنید. به جای صندلی از زیر اندازی در باغ یا ساحل و چمن استفاده کنید. البته راحتی مهمان ها را در انتخاب نوع زیر انداز در نظر بگیرید و بهتر است به تعداد نفرات بالش نیز داشته باشید. صندلی های راحتی را برای افرادی که کمر درد دارند فراموش نکنید.

چیدمان جدا از هم صندلی ها

این چیدمان سنت شکنانه است. اگر اطمینان دارید مهمان هایتان صندلی ها را به این شکل می پسندند و آن را جابجا نخواهند کرد از این شیوه استفاده کنید. این انتخاب جسورانه برای مهمانی هایی با حضور اقوام درجه یک و دوستان نزدیک مناسب خواهد بود.

چیدن صندلی ها در کنار فواره و آب نما

در اکثر باغ تالارها ، استخر و آب نماهای زیبایی خواهید دید. این استخرها از گرمای هوا نیز می کاهند و حس خوبی به تماشاگر منتقل می کنند. می توانید صندلی ها را دورتادور این استخر یا فواره و آب نما بچینید و از صدای آب و تماشای آن در شب عروسی لذت ببرید.

جایگزین کردن صندلی با مبل های دو و سه نفره

با استفاده از مبل های راحتی به جای صندلی،آسایش بیشتری برای مهمانان به ارمغان خواهد آورد. بدیهی است که این چیدمان مخصوص جشن هایی با حضور افراد نزدیک به شما است.همچنین بهتر است تعداد مهمانان شما برای انتخاب این چیدمان کم باشد.

جایگزین کردن صندلی با پاف

انتخاب پاف به جای صندلی های معمولی در مراسم عروسی بسیار شیک و مدرن است. البته این پاف ها به حدکافی راحت نیستند. در کنار استفاده از پاف حتما صندلی های سنتی و مدرن دیگری که راحت تر هستند برای مهمانان خود فراهم کنید. فراموش نکنید راحتی مهمان شما در داشتن خاطره ای خوش از مراسم اهمیت دارد. امیدواریم از این ایده های جذاب برای چیدمان صندلی تالار لذت برده باشید.

نظرات

0

امتیاز دهید